zakup nowego MK4 z TDCI

Archiwum

zakup nowego MK4 z TDCI





grzegorz01 - 11-08-2007 11:49
zakup nowego MK4 z TDCI
  Witam,
Dotychczas jeździłem tylko na silnikach benzynowych.
Mimo awaryjności mojego MK3 (cenię komfort oraz jakość prowadzenia) zamierzam wymienić auto na MK4.
Zamierzam kupić z silnikiem TDCI. Do wyboru są 2.0 (130 KM)i 1.8 (100 i 125KM)(skrzynie 5,6 biegowe)
Jeśli chodzi o skrzynie to 6 biegów wydaje się lepszym rozwiązaniem.
Przejechałem kilkanaście kilometrów autem testowym 2.0 TDCI (silnik PSA) - niezła dynamika, ogólnie OK.
Sprzedawca zapewnia, że różnice pomiędzy 1.8 125 KM i 2.0 130 KM są niezauważalne.
Silnik 1.8 jest 8 zaworowy, korpus żeliwny; 2.0 16 zaworowy, korpus aluminiowy
W 2.0 jest zbyt duża emisja i stosuje się dodatkowy filtr, który należy uzupełniać podczas przeglądów i wymieniać do jakiś czas.
Jaki silnik wybrać, kierując się ceną, kosztami serwisu i awaryjnością.



Marvel - 11-08-2007 12:53
Ja jeżdżę MK3 2.0 TDCI i tez miałem teraz okazje pojeździć MK4 2.0 TDCi i według mnie różnica jest bardzo duża. Oczywiście jeżeli kierujesz się kosztami to wybierzesz 1.8 ale ja jestem zdania, że wole zacisnąć pasa i mieć lepiej :) A co do skrzyni to 6 biegowa nie podlega dyskusji.



ford_driver - 11-08-2007 13:48
Cytat:
Sprzedawca zapewnia, że różnice pomiędzy 1.8 125 KM i 2.0 130 KM są niezauważalne. sprzedawca jak to sprzedawca niewiele wie, najwazniejsz ejest dla niego spzredac auto a jakie to ma to daleko w d....
roznica jest w przypadku focus pomiedzy 1.8 tdci a 2.0 tdci to napewno jest tez w przypadku Mondeo

Ile km przejezdzasz rocznie, czy jest to glownie miasto czy trasy ?

Cytat:
W 2.0 jest zbyt duża emisja i stosuje się dodatkowy filtr, który należy uzupełniać podczas przeglądów i wymieniać do jakiś czas. Jesli chodzi o emisje CO2 to jeden i drugi silnik sa zbliżone, DPF to w 2.0 tdci to filtr cząstek stałych (sadzy) konstrukcyjnie ten silnik jest duzo nowoczesniejszy ale DPF to niestety mozna powiedziec samo zlo (poza kwestia ekologii)
2.0 tdci przynajmniej w Focusie jest glosniejszy od 1.8 tdci, natomiast kwestia skrzyni 6 biegowej to super rozwiazanie w trasie, Mondeo MKIV 1.8 tdci tez jest oferowane z 6 biegowa przekladnią

Cytat:
Jaki silnik wybrać, kierując się ceną, kosztami serwisu i awaryjnością. odpowiadajac na to pytanie 2.0 Duratec HE czyli silnik benzynowy

jesli mialbys kupowac 2.0 tdci i nie jezdzic duzo to lepiej za niewiele wieksze pieniadze kupic Mondeo MKIV z 2.5 litrowa doladowana benzyna, fakt koszty jazdy beda odrobine wyzsze ale za bezdysusyjnie wieksza frajde z jazdy

pozdrowienia

ford_driver



grzegorz01 - 11-08-2007 14:48
Cytat:
Sprzedawca zapewnia, że różnice pomiędzy 1.8 125 KM i 2.0 130 KM są niezauważalne.

sprzedawca jak to sprzedawca niewiele wie, najwazniejsz ejest dla niego spzredac auto a jakie to ma to daleko w d....
roznica jest w przypadku focus pomiedzy 1.8 tdci a 2.0 tdci to napewno jest tez w przypadku Mondeo

Ile km przejezdzasz rocznie, czy jest to glownie miasto czy trasy ?
Rocznie ok 30 000 km
Znalazłem specyfikacje silników
1.8 92 kW (125 KM) przy 3700 obr/min 320 / 340* Nm przy 1800 obr/min
2.0 103 kW (140 KM) przy 4000 obr/min 320 / 340* Nm przy 1750-2240 obr/min

Moment jest zbliżony, niestety nie mam wykresu, może w przypadku 1.8 jest to pik



gercons - 11-08-2007 15:05
Witam
mam MK4 z 2.0 140 KM TDCI

silnik ogólnie rewelacja jeśli chodzi o dynamikę, spalanie w trasie ok 8 litrów
przy jeździe 130-150 km/h

jest jednak pewna rzecz,która denerwuje, do pewnych obrótów (1800)
silnik wpada w "dziurę" mocy i czasami gaśnie, przy 1800 uruchami się turbina i rusza jak rakieta. Te "dziura" jest dość uciążliwa zwłaszcza w jeździe miejskiej

Co jest godne polecenia, to dynamika na 6 biegu, pozwalająca n wyprzedzanie na trasie kolum pojazdów.



andy-w - 11-08-2007 17:25
Od 3 tygodni mam Mondeo 1.8 TDCI 125 KM, 6 biegów kombi.
Kupiłem go zamiast 2.0 TDCI z 2 względów.
1) Jest o ok 7 tys. PLN tańszy od 2.0,
2) 1.8 TDCI powinien być mniej kłopotliwy w eksploatacji, ponieważ jest prostszy w konstrukcji od 2.0 .
Mam sąsiada z Focusem 2.0 TDCI i ciągle nękają go drobne awarie typu migające kontrolki oraz są kłopoty z elektronicznym pedałem gazu.
Niewątpliwie 2.0 TDCI jest dynamiczniejszy od 1.8 i prawdopodobnie ma bardziej płaską krzywą momentu obrotowego. Spalnie w obu silnikach jest bardzo zbliżone i raczej wysokie jak na diesle.
Wrocilem właśnie z Chorwacji i spalanie wyniosło ok 8,5 l/100km. Jazda z bagażnikiem dachowym, korki na autostradach, włączona klimatyzacja i 4 godziny stania w korku do promu z włączonym silnikiem i oczywiście klimatyzacją. Komputer pokładowy pokazywał spalanie 7,2 l/100 km, ale moje obliczenia są takie jak wyżej.
Mam wrażenie, że spalanie jest co najmniej takie jak w starym 2.0 TDCI 115 KM.
I jeszce jedno. Niestety turbodziura poniżej 2000 obrotow jest wyczuwalna.
U dilera zaglądnołem do auta testowego 2.0 TDCI i tam spalanie na kompie było 9,5 l 100 km. Więc jak na diesla to sporo.



Bauma - 11-08-2007 17:37
Cytat:
Jest o ok 7 tys. PLN tańszy od 2.0, kupa forsy
Cytat:
U dilera zaglądnołem do auta testowego 2.0 TDCI i tam spalanie na kompie było 9,5 l 100 km. Więc jak na diesla to sporo sporo patrzac na to co podaja w katalogu....jedyne uspr to ze testowki dostaja mocno w kosc i to tylko krotkie odcinki....

nie oczekiwalbym spalanie ponizej 7l w aucie o masie 1,6t

125KM na ta "krowe" wg mnie malo ale biorac pod uwage cene i problemy z 2,0 to jesli juz koniecznie diesla to 1,8 + chip albo 2,0tdci 130KM i tez chip :fcp1



ford_driver - 11-08-2007 22:53
Cytat:
U dilera zaglądnołem do auta testowego 2.0 TDCI i tam spalanie na kompie było 9,5 l 100 km. Więc jak na diesla to sporo. wystarczy krecic do 3 tys/obr min i juz masz spalanie rzedu 9 l/100km

o silniku 1,8 tdci w focusie II zlego slowa nie powiem mila kultura pracy, cichy, zero problemow eksploatacyjnych
2.0 tdci tez w focusie II to lepsze osiagi, glosniejszy i ciagle lekkie problemy z kontrolkami plus nieoczekiwane gasniecia np w trakcie wyprzedzania

do tego 2.0 tdci w Mondeo MKIV ma filtr DPF a to kolejne problemy szczegolnie przy czestej jezdzie miejskiej
o ile nie dysponujesz "ropa" do diesla w specjalnie niskiej cenie osobiscie uwazam ze zakup diesla w warunach polskich przy przebiegach 30 tys rocznie nie ma specjalnego sensu (w krajach starej UE oplaty za "ekologie" sprzyjaja dieslowi i uzytkowanie jest dodatkowo tansze)
jesli chcesz szybko jezdzic 2.0 tdci to lepiej kupic 2.5 benzyna turbo przy osiagach bliskich max tego silnika wspomniana jednostka benzynowa bedzie jezdzila na luzie co moze zaowocowac podobnym spalaniem, cena tych aut jest wrecz taka sama

wiekszy problem to wybor pomiedzy 1.8 tdci (6 biegow) a 2.0 benzyna - benzyna jest zdecydowanie tansza co rekapensuje roznice w spalaniu, cenie paliwa

Cytat:
125KM na ta "krowe" wg mnie malo ale biorac pod uwage cene i problemy z 2,0 to jesli juz koniecznie diesla to 1,8 + chip albo 2,0tdci 130KM i tez chip chip cos pomoze ale bez rewelacji przyjmujac zakup 2.0 tdci + chip (auto ma DPF wiec problemy murowane) dzisaj wybralbym 2,5 benzyna turbo, koszty troche wieksze ale przynajmniej wiesz ze auto jedzie

gdyby nie wieksza acyza na auta powyzej 2.0 to benzyna turbo bylaby tansza od tego 2.0 tdci, moje doswiadczenia z dieslami to w skrocie: ogolnie do jazdy ok ale rewelacji sie nie spodziewaj

osobiscie drugi raz na silnik 2.0 tdci (Focus II) bym sie nie zdecydowal, 1,8 tdci (Focus II) o ile nie masz sklonnosci do szybszej jazdy jest calkiem ok ale przy niewielich przebiegach dobra alternatywa jest 2.0 benzyna

pozdrowienia

ford_driver



peterpz - 12-08-2007 11:09
Mam pytanie trochę z boku ;) A co z fordowskim (wraz z PSA) dieslem 2.2 TDCI? Czemu nie ma go w ofercie w MK4?



blue333 - 12-08-2007 11:36
peterpz, ano nie ma, bo jak słyszałem w ASO na początku 2008 Ford przygotowuje się do 3.0 tdci. Ciekwe, na ile jest to prawdziwe. :fcp15



peterpz - 12-08-2007 11:42
Cytat:
peterpz, ano nie ma, bo jak słyszałem w ASO na początku 2008 Ford przygotowuje się do 3.0 tdci. Ciekwe, na ile jest to prawdziwe. :fcp15 To nie rozumiem po co go w ogóle wprowadzili. Produkowali go przez 2 albo 3 lata i tyle. A stary silnik 1.8 był produkowany przez 15 lat w różnych wersjach.



ford_driver - 12-08-2007 12:04
Cytat:
Mam pytanie trochę z boku A co z fordowskim (wraz z PSA) dieslem 2.2 TDCI? Czemu nie ma go w ofercie w MK4? stary 2.0 oraz 2.2 tdci (tes stosowane w MKIII) byc moze byly za drogie do dostoswania do obecnych norm spalin (z drugiej strony Citroen chyba go jeszcze stosuje)

ten 2.0 tdci ktory jest teraz to nie ten sam 2.0 tdci ktory byl w Mondeo MkIII

Cytat:
peterpz, ano nie ma, bo jak słyszałem w ASO na początku 2008 Ford przygotowuje się do 3.0 tdci. Ciekwe, na ile jest to prawdziwe. ASO jak to ASO pewnie troche bredzi bo i skad mialby sie nagle pojawic silnik diesla 3.0 w Fordzie ??

mowi sie ale oficjalnych info nie ma o zastosowaniu w Mondeo MkIV silnika diesla V6 o pojemnosci 2.7 litra, nie sadze zeby saskoczyli nas wlozeniem do Mondeo diesla V8 3.6 litra

pozdrowienia

ford_driver



Bauma - 12-08-2007 12:20
czytalem ze maja byc 2 wersje ST (diesel i benzyna) z racji ze sprzedaz w MK3 wyszla 80do20 dla diesla pierwszy pojawi sie diesel... narazie czytalem o 3 typach albo wzmocnione 2,2 albo D5 z Volvo albo V6 z Jaguara....czy sie spr i ile w tym prawdy nie wiem....



ford_driver - 12-08-2007 16:47
Cytat:
albo wzmocnione 2,2 albo D5 z Volvo to by byla porazka

Cytat:
albo V6 z Jaguara to by juz bylo cos ciekawego, czytalem gdzies wywiad z szefem projektu Mondeo MKIV i zapytany wlasnie o ten silnik wlasciwie nie udzielil odpowiedzi

pytanie tylko jaka bedzie benzyna ? :-) czyzby rzedowe 6-cio cylindrowe turbo z Volvo

pozdrowiena

ford_driver



blue333 - 12-08-2007 17:29
ford_driver, porażka? w odniesieniu do D5? Dlaczego? Coś ciekawego wiesz na ten temat?

Nie ukrywam, że interesuje mnie nowy V70 MY'08 D5. Hmm, moze trzeba mi poczytać. :fcp4



ford_driver - 12-08-2007 18:59
majac do dyspozycji "nowego" diesla V6 ktory zbiera dobre opinie porazka byloby montowac do z zazlozenia mocnego "ST" silnk D5 czy stare 2.2 litra

ogolnie to bardzo dobry silnik (jest cicho jak sie zagrzeje) ale do spokojniego auta

odobiscie uznaje ze kupno diesla ma sens przy znacznej oszczednosci ktora ujawnia sie wlasciwie tylko w wyniku przejechanych kilometrach glowne w trasie
dla oszczednosci rzedu 2 czy 4 tys / rok nie ma sensu tego robic (nie liczac kwestii floty aut ale to inna bajka)
dodatkow w Polskich warunkach nie ma oplat ekologicznych itp pierdolek ktore powoduje ze uzytkowanie diesla poza nasza zachodnia granica jest naprwde tansze

pozdrowienia

ford_driver



Kapuhy - 12-08-2007 19:02
Cytat:
dodatkow w Polskich warunkach nie ma oplat ekologicznych itp (...) ktore powoduje ze uzytkowanie diesla poza nasza zachodnia granica jest naprwde tansze A kiedy zaszła zmiana w przepisach? Bo np. w Niemczech opłaty za diesla zawsze były sporo większe niż za benzynę i opłacał się głównie przy dużych przebiegach.



Bauma - 12-08-2007 19:12
nie wiem jak to sie ma do diesli ale wiem ze w niektorych krajach sa ulgi podatkowe i dotacje w przypadku kupna hybrydy oraz przerobki na gaz....w Kanadzie chyba nawet dostaje sie za damke albo z duzym dofinansowaniem "stacje" CNG domowa



ford_driver - 12-08-2007 19:43
Cytat:
A kiedy zaszła zmiana w przepisach? Bo np. w Niemczech opłaty za diesla zawsze były sporo większe niż za benzynę i opłacał się głównie przy dużych przebiegach. poprostu diesle staly sie czystsze ot cala prawda do tego obecnie prawie wszytkie maja DPF

pozdrowienia

ford_driver



liptus - 22-08-2007 00:09

  Ja ostatnio jeździłem MKIV, wersja titanium silnik 2.0 TDCi 140 KM. Wrażenia raczej marne - silnik wydaje się słabszy niż MKIII 130 KM, zawieszenie gumowe... Na pewno lepiej wykonany wnętrze, miejsca też jest bardzo dużo.



tomnet - 22-08-2007 10:45

  Cytat:
Ja ostatnio jeździłem MKIV, wersja titanium silnik 2.0 TDCi 140 KM. Wrażenia raczej marne - silnik wydaje się słabszy niż MKIII 130 KM, zawieszenie gumowe... Na pewno lepiej wykonany wnętrze, miejsca też jest bardzo dużo. Bo samo auto jest cięższe.



liptus - 23-08-2007 22:21

  niestety cięższe -tu się Ford nie popisał - właśnie czytałem info o nowej Lagunie - sztywniejsza o kilkanaście procent i lżejsza o kilkadziesiąt kilogramów niż obecny model.

Myślałem że następcą mojego MKIII będzie MKIV ale mam poważne wątpliwości. Chyba że zdecyduję się na 2.5 turbo, ale w tym przypadku 220 KM na przedniej osi nie brzmi zbyt zachęcająco :(



ford_driver - 23-08-2007 22:37
Obecna Laguna wymiarami to bardziej przypomina Focusa II a nie nowe Mondeo

Nowe Mondeo tez jest sztywniejsze jesli chodzi o konstrukcje, ma np czesc blach klejonych a nie spawanych

z Laguna to jest podobnie jak ze Skoda Octavia jej nie mozna porownywac z Mondeo tylko z Focusem

pozdrowienia

ford_driver



liptus - 23-08-2007 22:50
Nie chodzi tutaj o porównanie Laguny z Mondeo - po prostu Francuzi obniżyli masę a Ford przytył o prawie 100 kg. I to właśnie się odczuwa w czasie jazdy nowym modelem. Zanim się nim przejechałem, byłem pewien, że go kupię - teraz mam wątpliwości.



ford_driver - 23-08-2007 22:56
obecna Laguna wazy ok 1390 kg niestety nie mam jeszcze danych nowej Laguny ale jak tylko dopadne wymiary i masy to z ciekawosci sprawdze

ale fakt jest faktem strasznie ciezkie auta robi Ford, moj Focus 2.0 tdci 3 dr wazy 1450 kg (sprawdzalem wazylem)

pozdrowienia

ford_driver



tomnet - 23-08-2007 23:12
Cytat:
Nie chodzi tutaj o porównanie Laguny z Mondeo - po prostu Francuzi obniżyli masę a Ford przytył o prawie 100 kg. I to właśnie się odczuwa w czasie jazdy nowym modelem. Zanim się nim przejechałem, byłem pewien, że go kupię - teraz mam wątpliwości. Ale mondeo jest też obecnie największy w swojej klasie, to też trzeba uwzględnić.



ford_driver - 24-08-2007 08:05
Jak wynika z doniesien prasowych jesli chodzi o Lagune to schudla o 15 kg (niestety wciaz brak konkretnych danych technicznych)

pozyjemy zobaczymy, fakt jesli jest lzejsza od popzredniczki to jest to swego rodzaju przelom w tym segmencie aut

tak naprawde to Mondeo MkIV znamy juz z rzeczywistosci a nowa Lagune tylko z opowiesci marketingowych, takie samo moze byc rozczarowanie Laguna jak ja osobiscie rozczarowalem sie nowym Mondeo - wiele szumu reklamowego a tak naprawde auto calkowicie przecietne

tez go ciekawie zaprojektowali 4 dr sedan Mondeo jest najdluzszy z calek paczki :-) nawet kombi jest krotsze :-)

pozdrowienia

ford_driver
P.S.
Jesli chodzi o Focusa II mam dokladnie takie samo zdanie jak w przypadku Mondeo, niby wielki przelom a naprawde zwykly normalny samochodzik



jagrall - 24-08-2007 08:06
Cytat:
220 KM na przedniej osi nie brzmi zbyt zachęcająco myślę że da radę, są mocniejsze auta z przednim napędem

a co do nowej Laguny, dla mnie tragedia. wygląda gorzej niż źle, szczególnie przód



ford_driver - 24-08-2007 08:13
Cytat:
liptus napisał/a:
220 KM na przedniej osi nie brzmi zbyt zachęcająco

myślę że da radę, są mocniejsze auta z przednim napędem
przeciez tak naprawde nie moc jest problemem tylko masa umieszcozna na przedniej osi, kwestia mocy to decyzja kierowcy a masy nie zmienisz :-)

pozdrowienia

ford_driver



tomnet - 24-08-2007 08:25
Cytat:
a co do nowej Laguny, dla mnie tragedia. wygląda gorzej niż źle, szczególnie przód Zgadzam się! Obecna wersja jest o wiele ładniejsza. Osobiście wydaje mi się, że auta są teraz 'przebajerowane', więcej świecidełek niż samochodu.



liptus - 24-08-2007 13:30
Po prostu nie rozumiem polityki Forda - kazde auto konkurencji ma mocniejszego diesla - VW, Opel czy Toyota - a Ford zostaje przy tych marnych 140 KM i nawet nie ma zapowiedzi, ze bedzie jakis mocniejszy silnik diesla.



Bauma - 24-08-2007 14:04
Cytat:
a Ford zostaje przy tych marnych 140 KM i nawet nie ma zapowiedzi, ze bedzie jakis mocniejszy silnik diesla. zapowiedzi sa.... poki co mowa o wersji ST TDCi takze nie wiem jak to bedzie ze "zwyklymi" wersjami...
Cytat:
Jak wynika z doniesien prasowych jesli chodzi o Lagune to schudla o 15 kg wciaz maly postep... nowe BMW M3 mimo ze silnik od poprzednika wiekszy o 1L i 2 cylindry to i tak sam silnik jest lzejszy od tego co w M3 e46 o wlasnie 15 lub 12kg nie pamietam dokladnie...



tomiscorpio - 24-08-2007 14:08
Ostatnio ogladalem auto mundial chyba to chwalili mondeo niesamowicie. Z wygladu jest ladnie a co jak dalej nie wiem. Wnetrze i materialy chwalili przez caly program.



ford_driver - 24-08-2007 14:09
tylko ze te mocniejsze diesle to akurat jest tylko czesc sprzedazy, zdecydowana wiekszosc to diesel do 2.0 o mocy ok. 140-150KM
do tego Ford Mondeo to takze auto "flotowe" czy mowiac inaczej firmowe a tu zawsze liczy sie koszty

osobiscie tez dziwie sie ze Ford nie oferuje ciekawych rozwiazan, aczkoliwek pojawiaja sie informacje dislu 2.7 V6 w nowym mondeo

pozdrowienia

ford_driver

[ Dodano: 2007-08-24, 14:22 ]
Cytat:
ford_driver napisał/a:
Jak wynika z doniesien prasowych jesli chodzi o Lagune to schudla o 15 kg

wciaz maly postep... nowe BMW M3 mimo ze silnik od poprzednika wiekszy o 1L i 2 cylindry to i tak sam silnik jest lzejszy od tego co w M3 e46 o wlasnie 15 lub 12kg nie pamietam dokladnie...
nie tzreba szukac M3 zeby widziec jak niektore firmy ograniczaja wage zwykla 3 tez nie jest ciezka to samo Audi

z drugiej strony tzreba tez patrzec na koszty produkcji, teoretycznie mozna zrobic auto do jazdy z waga ponizej 1 tony tylko kazde 100 kg masy mniej bedzie kosxtowalo pewnie z 10 tys euro :-)

wszytko jest kwestia jakiegos kapromisu, jesli tworzac nowe Mondeo Ford patrzyl na rywala VW Passat to pewnie mu sie sztuczka udala

i patrzac w ten sposob na nowe Mondeo jest to auto raczej udane, oczywiscie musza wyjsc jakies niespodzianki po drodze

natomiast jesli chcesz poszukac auta za 50 czy wiecj tys euro to nie szukaj u Ford-a tu tego nie znajdziesz

pozdrowienia

ford_driver



galux20 - 24-08-2007 14:28
No ale 2.0 tdci 140 ps nieżle śmiga, fakt że ja daje sobie pół roku z czekaniem na mocniejszego diesla w mondku.



Rufio - 24-08-2007 14:32
Też jeździłem nowym Mondeo i rzeczywiście czuć dodatkową masę. Teraz te 140KM to minimum żeby jakoś się przemieszczać.



liptus - 24-08-2007 15:05
Cytat:
natomiast jesli chcesz poszukac auta za 50 czy wiecj tys euro to nie szukaj u Ford-a tu tego nie znajdziesz
ford_driver
zgadza sie - jezdzilem tez Audi A5 3.0 tdi - niezle auto, trzeba przyznac :))



ford_driver - 24-08-2007 15:15
Cytat:
ford_driver napisał/a:

natomiast jesli chcesz poszukac auta za 50 czy wiecj tys euro to nie szukaj u Ford-a tu tego nie znajdziesz
ford_driver

zgadza sie - jezdzilem tez Audi A5 3.0 tdi - niezle auto, trzeba przyznac
ha ha dokladnie to auto mialem na mysli piszac post, Mondeo w swojej klasie jest jak najbardziej OK

pozdrowienia

ford_driver

P.S.
Audi A5 3.0 TDI + jakies wyposarzenie to juz nie 50 tys a jakies 65 tys EUR (inna liga)



jagrall - 24-08-2007 15:37
Cytat:
Audi A5 3.0 TDI + jakies wyposarzenie to juz nie 50 tys a jakies 65 tys EUR (inna liga) audi - coupe
mondeo - sedan, htb lub kombi. inna liga



matzone - 24-08-2007 18:06
Też byłem zdziwiony kiedy sprzedawca powiedział, że silnika 2,2 TDCI nie montują w Mk IV.
Ja myślę, że na 200 konnego, 6-cylindrowego diesla chętni się znajdą a tak to kupa. Mam nadzieję, że ford wypełni tę lukę chyba, że obawia się konkurencji mocnego diesla nad jednostkami benzynowymi.



tomnet - 24-08-2007 18:33
Ja w ogóle można porównać Audi za minimum 180 tys. zł do Mondeo. A po drugie ostatnio jechałem do Włoch Audi A6 z 2000r. - boże to była droga przez męki, strasznie niewygodne siedzenia a silnik 2.5 TDI to jak na ten samochód minimum.



pietrzyk - 24-08-2007 18:49
Cytat:
Ja w ogóle można porównać Audi za minimum 180 tys. zł do Mondeo. A po drugie ostatnio jechałem do Włoch Audi A6 z 2000r. - boże to była droga przez męki, strasznie niewygodne siedzenia a silnik 2.5 TDI to jak na ten samochód minimum. No to się zdziwiłem teraz... myślałem, że A6 to wzór wykończenia i wygody w swojej klasie. Poza tym audi wcale nie jest chyba dużo cięższe od Mondeo... jeżeli sie dobrze orientuje to cos około 70-80kg róznicy, a przecież 2.5 TDI ma 310 Nm już od 1500rmp. Mi A6 sie marzy ale z 2,8 lub 4,2 a najlepiej 2,7 biturbo benzyna ;) Pomarzyć można ;)



tomiscorpio - 25-08-2007 00:14
A6 szczegolnie z tylu rownajac do scorpio to jest prycza i ciasnota. Wiekszosc tak chwali niektore auta szczegolnie audi a nawet tym nie jechali. Moment obrotowy od 1500 i co myslisz ze ten moment trwa do konca zycia?? Im wyzej tym mniej go.

naprawde musze przyznac ze a5 jest ladnym samochodem.



tomnet - 25-08-2007 09:18
Cytat:
No to się zdziwiłem teraz... myślałem, że A6 to wzór wykończenia i wygody w swojej klasie. Poza tym audi wcale nie jest chyba dużo cięższe od Mondeo... jeżeli sie dobrze orientuje to cos około 70-80kg róznicy, a przecież 2.5 TDI ma 310 Nm już od 1500rmp. Mi A6 sie marzy ale z 2,8 lub 4,2 a najlepiej 2,7 biturbo benzyna ;) Pomarzyć można ;) W tym 2,5 TDI to auto po prostu jechało, nic nadzwyczajnego ale z silnikiem 1,9 to w życiu bym tego nie kupił. Co do wygody to siedzenia, jeżeli chodzi o mnie, są do kitu (jakieś pompowane itd.) mi było niewygodnie pomimo różnych ustawień, jeżeli chodzi o materiały to są dobre/bardzo dobre oprócz rączek w bocznych drzwiach, ponieważ gumowa powłoka schodziła. Ja osobiście już tego auta na pewno nie kupie :).



liptus - 25-08-2007 10:34
Cytat:
W tym 2,5 TDI to auto po prostu jechało, nic nadzwyczajnego ale z silnikiem 1,9 to w życiu bym tego nie kupił. Co do wygody to siedzenia, jeżeli chodzi o mnie, są do kitu (jakieś pompowane itd.) mi było niewygodnie pomimo różnych ustawień, jeżeli chodzi o materiały to są dobre/bardzo dobre oprócz rączek w bocznych drzwiach, ponieważ gumowa powłoka schodziła. Ja osobiście już tego auta na pewno nie kupie :). W Audi A6 silnik 2,5 TDI byl montowany w poprzednim modelu - obecny ma: 2.0, 2.7 lub 3.0 TDI.



pietrzyk - 25-08-2007 11:38
Cytat:
Wiekszosc tak chwali niektore auta szczegolnie audi a nawet tym nie jechali. Moment obrotowy od 1500 i co myslisz ze ten moment trwa do konca zycia?? Im wyzej tym mniej go.
Wiem wiem, że im wyżej tym mniej to jest normalne i w każdym diesel'u tak jest ale patrząc sucho na dane to wypada nieźle. Nie jechałem A6 i go nie chwale powiedziałem tylko, że mi się podoba, tak samo jak scorpio, nigdy nie jedździłem ale mi się podoba i jak narazie tylko na tym i opinii innych moge się wypowiadać, a mam kolege, których jechał tym i tym. A6 był zachwycony ;) a scorpio mu się podobało. Jednak co racja to racja ogólna opinia ludzi nie zawsze sie przekłada na rzeczywistość. Wielu moich znajomych jak mówie o Fordzie to raczej nie uznaje tego, że to może być dobre auto... Mój mkI 2.0 jeszcze mnie nie zawiódł (odpukać) i w tym przedziale cenowym to jedynie prócz mondeo zastanawiałbym się nad BMW e36 (mniej konfortowy ale wieksza frajda z jazdy).

Pozdrawiam :)



tomiscorpio - 25-08-2007 12:11
Cytat:
Cytat:



tomnet - 25-08-2007 12:22
Cytat:
W Audi A6 silnik 2,5 TDI byl montowany w poprzednim modelu - obecny ma: 2.0, 2.7 lub 3.0 TDI. Piszę o roczniku 2000 co zaznaczyłem w poprzednim poście.



ford_driver - 03-09-2007 21:35
Cytat:
Nie chodzi tutaj o porównanie Laguny z Mondeo - po prostu Francuzi obniżyli masę a Ford przytył o prawie 100 kg. I to właśnie się odczuwa w czasie jazdy nowym modelem. Zanim się nim przejechałem, byłem pewien, że go kupię - teraz mam wątpliwości. obiecalem ze wroce do tematu jak tylko dowiem sie jaka jest waga nowej Laguny wiec oto co wynika z danych technicznych:
stara Laguna 2.0 dCi 5dr. waga 1420 kg
nowa Laguna 2.0 dCi 5dr. waga 1462 kg

jak widac nowa laguna tez przytyła o 42 kg wg. danych katalogowych

na tyle na ile udalo mi sie dowiedziec zmniejszono wage konstrukcji auta ale nie auta calego czyli dokladnie to samo co w Fordzie Mondeo

pozdrowienia

ford_driver



ace2 - 20-09-2007 13:35
Cytat:
Witam
mam MK4 z 2.0 140 KM TDCI

silnik ogólnie rewelacja jeśli chodzi o dynamikę, spalanie w trasie ok 8 litrów
przy jeździe 130-150 km/h

Co jest godne polecenia, to dynamika na 6 biegu, pozwalająca n wyprzedzanie na trasie kolum pojazdów.
Odgrzeje troszkę ten wątek.

Zostałem zaproszony na oficjalną prezentację nowego Mondeo, Rangera i C-Maxa u mojego przedstawiciela ASO. Oczywiście skupiłem się wyłącznie na Mondeo.

Przedstawiono mi w salonie wersję Titanium i takim też autem odbyłem jazdę próbną. Auto posiadało silnik TDCI 2.0 140Km z 6 biegami.

Pierwsze wrażenia z zewnątrz to rewelacja. Czarne auto na dużych 17" kołach z ładnymi felgami (koła 235, opona tradycyjnie nieznanego producenta ale to już chyba norma) a do tego troszkę różnych chromów i efekt zabujczy.

Wewnątrz już nie było tak pięknie. Ucieszyła mnie zmiana foteli, wkońcu moje 4 litery miały wygodnie ale i tu zaskoczenie negatywne. Elektryczna regulacja fotela tylko góra-dół. To troszkę mało jak na auto za 110tys zł. Kokpit ładny ale do zegarów i wyświetlacza trzeba się przyzwyczaić , zwłaszcza, że wskazania komputera nie są wyświetlane centralnie tylko z boku i to małą czcionką. Menu po polsku za co trzeba pochwalić Forda lecz ogólnie to nie wiem czy jest to wygodne i obcienty w połowie obrotomierz też nie przypadł mi do gustu. Klima dwustrefowa to krok do przodu i na szczeście regulacja jest na pokrętłach a nie na przyciskach jak to mam miejsce w MKIII. Tu postęp. Likwidacja chowanego uchwytu na picie nie jest chyba dobrym rozwiązaniem a pozostawienie dziury pod kokpitem nie wygląda ładnie.

Kierownica obszyta, bardzo wygodna ze sterowaniem audio i komputerem. Plus za to.
Sterowanie w drzwiach szybami jest lekko pod kątem zamontowane co miało poprawić funkcjonalność i tak by było gdyby projektant nie dał uchwytu do drzwi tak aby całkowicie przeszkadzał w swobodnym dostępnie do przełączników tu daje PIERWSZY duży minus.

Zestaw audio Sony z 6 głośnikami, gra na moje ucho bardzo przeciętnie a może nawet słabo. No ale jakieś tam audio jest.

Plus za tylnie swiatło na kanapie i podłokietnik z tyłu a niestety brak uchwytów w nim na kubki a nawet takiej opcji nie ma tu troszke mnie zasmucili. W bagażniku pełne koło a nie dojazdówka i 20cm styropian dla wyrównania powierzchi zabiera ogromną powierzchnie ładunkową i to mnie rozczarowało (dla mnie to znowu MINUS). Taka sama głupota jest w Hondzie Civic, którą kupił mój ojciec niedawno.

Tyle moich uwag co do wnętrza bo to już sprawa gustu czy tak duża ilość plastików jest ładna czy nie.

Jazda próbna - pierwsze co to kluczyk, fajny bajer z tym składaniem. Hamulce potwornie mocne, łapią odrazu i trzeba się przyzwyczaić do nich. Ja głównie doprowadzałem do walenia głową w kokpit hehehehee

Auto prowadzi sie super , skrzynia działa płynnie i bardzo pewnie. Układ kierowniczy jest precyzyjny a obniżone i poszerzone Mondeo na nierównościach bardzo ładnie płynie. Silnik radził sobie dobrze z tą masą, przyspieszał dość szybko ale dziwi mnie , że nie dano mocniejszej jednostki dla wybrednych. Wskazania kopa dotyczace średniego zuzycia były 10,2l/100Km. bezz rewelacji ale auto było gonione i po korkach jeżdziło.

Podsumowując z jazdy i widoku zewnętrznego można być zachwyconym. Co do wnętrza i wyposażenia można mieć mieszane uczucia bo jednak paru drobiazgów brak. Pomijam tu brak świateł ksenonowych, które przy tej cenie też powinny być ale za to są tylne diodowe, kierunkowskazy w lusterkach i lampi oświetlające podłoże. To także można zaliczyć do postępu i dać plusa.

Jak by ktoś chciał się jeszcze czegoś dowiedzieć to proszę pytać bo nie wszystko poisałem.

PS. rozmawiałem z doradzcą serwisowym w sprawie tego silnika i zmian. Uchylił rąbka tajemnicy i czas pokarze czy awaryjność np. koła dwumasowego została wyeliminowana.

Pozdr.



Bauma - 20-09-2007 18:23
Cytat:
ale za to są tylne diodowe napewno?? :fcp13 jeszcze nie mialem kiedy go testowac ale obilo sie mi o uszy ze jednak to nie diody.... hmmm...
Cytat:
Pomijam tu brak świateł ksenonowych Audi, BMW duzo drozsze i tez jako opcja....



Tutmozis - 20-09-2007 19:51
Muszę was zmartwić, ale tylne światła w mk4 to tylko imitacja diod, sam się tym interesowałem oglądając auto. Są to zwykłe żarówki nakryte plastikowym "plastrem miodu". Z daleka wygląda to fajnie, z bliska traci urok :fcp2
Tak się jeszcze odwołam do głównego wątku tematu. Ja również jeździłem czarnym 2.0TDCI Titanium i uważam, że auto z tym silnikiem jest trochę mulaste. Nie powiem, kataklizm to nie jest, ale np. miałem okazję wziąć sobie na weekend Cromę 1.9JTD 150km i Fiat duużo lepiej się zbierał(odczucia subiektywne, nie patrzę na dane techniczne).
Tak jeszcze na marginesie: Może ktoś orientuje się, czy Autobrokerzy w Polsce oferują nowego Mondka 2.5T? Ja szukałem i dupa... :fcp12



misiek - 20-09-2007 23:27
nalezy liczyc ze te pewne minusy to narazie choroba wieku mlodzienczego... z czasem dopracuja ten model. CHoc powinni to zorbic zanim wypuszcza go na rynek !



ace2 - 21-09-2007 00:03
Faktycznie to imitacja świateł diodowych, dałem się nabrać. Oczywiście w standardzie brak chlapaczy, które znowu są wymagane do gwarancji na lakier czy blache.



misiek - 21-09-2007 18:58
to ja nie rozumiem dlaczego ich nie sprzedaja z autem jako gotowego produktu. TO jakies male naduzycie z ich strony



ace2 - 21-09-2007 19:02
naciagaja, potem na 1 przegladzie oferuja ci ze za jedynie 200zl zaloza ci na przod heheheee a one kosztuja cos kolo 70zl.



juro1 - 21-09-2007 21:32
Ja je dostałem razem z samochodem , nic za chlapacze nie dodawałem, więc mam je prawie jak w standardzie.



Bauma - 21-09-2007 21:38
dziwne tym bardziej ze do RS i ST nie ma chlapaczy...



ford_driver - 21-09-2007 21:40
chlapacze nie sa wazne dla gwarancji



misiek - 21-09-2007 22:09
no to jak w koncu, bo mamy sprzeczne informacje :P



ace2 - 22-09-2007 08:03
Cytat:
chlapacze nie sa wazne dla gwarancji Są jak sobie wypiaskujesz nadkola i rdza sie tam pojawi to zapomnij, ze ASO ci to na gwarancji zrobi.



ford_driver - 22-09-2007 10:28
sorry ale to jest bzdura, gwarancja obejmuje pojazd taki jkim jest jesli nie jest on fabrycznie wyposazony w chlapacze to nie sa one wymagane

pozatym nie ma znaczenia czy masz chlapacze czy nie i tak piaskujesz progi (obecnie mam 2 Focusy II - chlapacze Ford-a zalozone przy zakupie - i w jednym i drugim wystepuje objaw piaskowania)

Focusy I jezdzily bez chlaaczy ktore poprostu zimie odpadaly pod naporem blota posniegowego i nie bylo problemow z porawkami lakierniczymi w ramach gwarancji

Natomiast z tego co sie dopytalem to nie ma mozliwosci uznania odpadajacej farby na masce - male kropki od uderzen kamieni - naturalne zuzycie

w tym tygodniu sprawdze czy schodzacy lakier z przedniego zderzaka bedzie poprawiony gwarancyjnie, podejscie do spraw gwarancyjnych jest dla mnie czasami bynajmnej dziwne
w Focusie II diesel jest taka zapadka metalowa przy wlewie paliwa, dziadostwo wpadlo mi do srodka baku klinujace sie na samym koncu rury wlewowej tak wiec prawie nie mozna bylo tankowac auta - wlanie 10 litrow trwalo 5 do 10 minut - objechalem trase Niemcy - Polska wschodnia, pojechalem do znanego mi ASO ok zrobili ale nie uznali mi tego jako naprawy gwarancyjnej gdyz ta cholerna zapadka byla "uszkodzona mechanicznie" pytam co to znaczy oni na to ze byla wygieta ?? kurcze przeciez wkladajac tam pistolet do tankowania on musi ja dotknac zeby ja odslonic wiec byc moze to ja wlascie pogielo ze wpadla do srodka ale przeciez to nie moja wina, tankowanie to naturalny proces korzytania z auta tak jak i hamowanie nawet ostre

dzwonili do Ford Polska i gwarancji nie uznano musialem zaplacic chyba 200 zl brutto

bylem glupi bo bedac w Niemczech trzeba bylo zadzwoinic w ramach gwarancji po assistance i jestem pewien ze by mi to uznali

ale to juz jest kwestia traktowania klienta przez Ford Polska, dzieki ktorej w moim przypadku Ford juz stracil gdyz z planow zakupowych zamiast w roku 2006 jedno auto osobowe + 3 dostawcze nie kierowalem sie "slepa" miloscia do Forda

tylko czysta kalkulacja

i w zwiazku z tym Ford sprzedal mi tylko pol rocznego uzywanego Focsa II 1.8 tdci kombi i tyle
dostawczaki kupilem z Renault Trucks Francja wszytkie 2 letnie
fakt musialem przez tydzien moze dluzej poszukac, na dostawczaki nie mam gwarancji, na Focusa tylko lekko powyzej roku ale za to finansowo
bez porownania lepiej, w porownaniu do kupowania nowych aut z gwarancja Ford ktora w wielu wypakach nie jest honorowana

uwazam ze dla dobra Forda nie ma nic lepszego jak zlekcewazenie go przez stalych klientow tylko wtedy centrala obudzi sie z letargu, ja sredniorocznie w ramach zakupu nowych aut zostawialem w Fordzie troche pieniedzy i od jakies 2 lat czulem sie przez Forda "pomiatany"

obecnie uwazam ze nie ma zadnych podstaw do tego zeby kupowac nowe auta u dealera tylko dlatego ze jest nowe i ma gwarancje gdyz Ford Polska i wiekszosc jego dealerow robi wszytko zeby postanowien gwarancyjnych nie wypelniac - olewajac stalych klientow

przy okazji polecam ASO:
Automotive Tarnow, Auto Skar Skarżysko-Kamienna - to firmy ktorym sie chce ale niestety czesto spotykaja sie z "warszawka" czyli centrala oderwana od realnego zycia

Res Motors Rzeszów - hm... jesli nie masz gdzie pojechac to skorzystaj z tego serwisu, bez namyslu stosuja "idiotyczne" fordowskie procedury a z samym serwisem coraz gorzej - sytuacja sprzed ok. roku teraz omijam szerokim łukiem
caly czas pozdrawiam salon sprzedazy tejze firmy

Sorry za OT teraz konkluzja

uznaniowosc Forda w sprawach gwarancyjnych jest szalona nigdy nie wiadomo co bedzie podstawa uznania gwarancji co nie

pozdrowienia

ford_driver



ace2 - 22-09-2007 13:20
no tak, cos w tym jest. Moj Ford też będzie ostatnim jakiego kupiłem i więcej tego nie zrobie ale to nie przez traktowanie klienta.



duch07 - 22-09-2007 20:43
Cytat:
kwestia traktowania klienta przez Ford Polska No tak,też to odczułem na sobie :fcp16
Zaczeło sie niewinnie.Pewnego dnia w prawym dolnym rogu zobaczyłem pęknięcie szyby.Pojechałem więc do ASO a tam gość odpowiada mi że szyba jest na gwarancji tylko do 1500km :fcp15 Po takiej szokowej terapi :fcp6 chwile trwało nim sięgnołem po moja książke gwarancyjną.Po kilkukrotnym wertowaniu takiego wpisu nie znalazłem więc zadzwoniłem do Ford Polska a tam przez słuchawke powtarza mi słowa doradcy serwisowego.Ja jej na to że nie mam takiego wpisu w ksążce gwarancyjnej.Wtedy pani odpowiedziała mi że w takim układzie szyba jest objeta gwarancją tak samo jak reszta samochodu.Oczywiście zaznaczyła że jeżeli jest to w skutek mechanicznego uszkodzenia ....ble,ble,ble to wtedy nici z gwarancji.Na koniec spytała o przeglądy a jak jej odpowiedziałem że jestem dopiero ze dwa dni po przeglądzie.
I wtedy sie zaczeło.Ta pani przez telefon od razu mi powiedziała że to wina ASO w którym robiłem przeglad bo przy wymianie filtra pyłkowego pewnie jakiś mechanik uszkodził ta szybe :fcp15 :fcp2
Najpierw szok a potem smiech.Pytam ją jak to mogli zrobić a ona mi na to że pewnie ziarnko piasku było na szybie i przy dociskaniu podszybia sie tak zrobiło.Pytam ją skąd ona wie lepiej jak to sie stało przez telefon.Nawet nie widziała uszkodzenia :fcp5
Ta przepychanka między Ford Polska a dealerem i mna trwała ze dwa miesiące.Na każdy telefon pani niezmiennie odpowiadała to samo a ASO odrzucało swoja wine i odsyłali mnie z powrotem do Ford Polska.
Pewnie trwało by to jeszcze dłużej tyle że ja sie wq....łem :fcp24 ,odwaliłem pismo do AUTO śWIATA do interwencji i do INTERII też do działu interwencji :fcp12
Oczywiście powiadomiłem o fakcie i ASO i Ford Polska i................. i nie mineły nawet dwa dni kiedy zadzwonił do mnie sam szef ASO i zaproponował wymiane szyby a na czas naprawy samochód zastępczy :fcp15

Oczywiście Ford Polska do konca swojego zdania nie zmienił,wine zrzucił na ASO ręce umył od wszystkiego.
To co mnie najbardziej wpiekliło to pani siedząca za biurkiem i wymyślająca albo odmowy albo zgode na coś czego na oczy nie widzi.I to chyba na takiej zasadzie działa gwarancja - może zrobimy może nie :fcp24
Klijent kupił auto niech cieszy że jezdzi :fcp5



ford_driver - 22-09-2007 21:06
z bardziej aktualnych spraw to mnie nie uznali rozlanego wyswietlacza klimy automatycznej od strony kierowcy, dziala ale pojawila sie pod szybka plama wielkosci moze 1,5 cm srednicy

w serwisie powiedzieli ze nie wymienia bo Ford Polska nie zwroci im za naprawe :-)

usmiechnalem sie i tyle

tak wiec jak widze watek zakup nowego MK4 i to jeszcze TDCI wiedzac ze napewno w tym aucie wiele rzeczy bedzie padac odrobine wspolczuje posiadaczom

Ford ma tak cholerne straty ze widac iz oszczedza do przesady ale w ten sposob podcina galaz na ktorej siedzi
ostatnio gdzies mi sie obilo o uszy ze strata forda za ostatni rok obrachunkowy to ponad 12 mld dolarow (ponad 1 mld) miesiecznie

pozdrowienia

ford_driver



ace2 - 22-09-2007 21:17
Cytat:
z bardziej aktualnych spraw to mnie nie uznali rozlanego wyswietlacza klimy automatycznej od strony kierowcy, A wiesz , że mi sie tez rozlal heheeee



m23 - 23-09-2007 20:06
dodatkow w Polskich warunkach nie ma oplat ekologicznych itp (...) ktore powoduje ze uzytkowanie diesla poza nasza zachodnia granica jest naprwde tansze

nie wiem jak gdzie indziej ale w niemczech jest na diesla b.duzy podatek ja za 2.0tdci bez DPF
place 320euro na rok i stawka rosnie rocznie o ok 24 euro(za astre w benzynce placilem 104euro na rok
) ze wzgledu na brak filtra, dodatkowo maja wejsc zakazy wjazdu do wiekszych miast , ale slyszalem ze DPF =problemy wiec na razie se odpuszczam.



ford_driver - 23-09-2007 21:28
chodzilo mi o roznice pomiedzy dieslem z DPF i bez
nie pamietam dokladnie oplat ale roznica jest co w czerwcu przedstawial mi czlowiek od dealera VW, o ile pamietam to oplaty sa wlascie od mocy (emisji ) a nie pojemnosci

pozdrowienia

ford_driver



Rufio - 23-09-2007 22:43
Z tymi nadkolami to widzę, że ciągle są szopki w Fordzie. Mi na wstępie powiedzieli, że bez chlapaczy gwarancji na korozję nie uwzględnią. Może lepiej olać Forda i kupić coś innego.

Za nowego MkIV tdci trzeba dać 110-120 tys złotych.
Mniej więcej podobną kwotę trzeba dać za kilkumiesięczne BMW320d - tyle dałem za swoje.
W BMW odczuwa się większość dbałość o klienta nawet po sprzedaży. W ASO sami znajdowali usterki na przeglądzie w trakcie gwarancji i je wymieniali. W Fordzie musiało coś ostro stukać albo się urwać, żeby łaskawie coś naprawili....



Olek - 06-11-2007 23:42
Witam;
dodam parę swoich uwag z jazdy tym samym samochodem :fcp4

Cytat:
Pierwsze wrażenia z zewnątrz to rewelacja. Czarne auto na dużych 17" kołach z ładnymi felgami (koła 235, opona tradycyjnie nieznanego producenta ale to już chyba norma) a do tego troszkę różnych chromów i efekt zabujczy. Z zewnątrz trzeba przyznać auto robi dobre wrażenie. Koła 235 to już nie jest standard (w standardzie są 215) i jazda po naszych drogach z licznymi koleinami i dziurami to makabra.

Cytat:
Wewnątrz już nie było tak pięknie. Ucieszyła mnie zmiana foteli, wkońcu moje 4 litery miały wygodnie ale i tu zaskoczenie negatywne. Elektryczna regulacja fotela tylko góra-dół. To troszkę mało jak na auto za 110tys zł. Kokpit ładny ale do zegarów i wyświetlacza trzeba się przyzwyczaić , zwłaszcza, że wskazania komputera nie są wyświetlane centralnie tylko z boku i to małą czcionką. wszystko kwestia gustu - wyświetlacz jest bajerancki i robi wrażenie, ale trzeba przyznać, że w sumie to nic na nim szczególnego się nie pokazuje i po kilkunastu minutach jazdy nie przykuwał tak mojej uwagi.
Denerwujące za to były odbijające się w lusterkach bocznych srebrne obramowania wylotów powietrza!
Fotele lepsze niż MKIII, trochę słabo trzymają na boki, (za dopłata można wybrać bardziej sportowe - chyba warto dopłacić).

Cytat:
Klima dwustrefowa to krok do przodu i na szczeście regulacja jest na pokrętłach a nie na przyciskach jak to mam miejsce w MKIII. Tu postęp. Likwidacja chowanego uchwytu na picie nie jest chyba dobrym rozwiązaniem a pozostawienie dziury pod kokpitem nie wygląda ładnie. Pokrętła w klimatroniku tylko minimalnie wystają ponad panel - co może utrudniać manipulację dla facetów z nieco "mocniejszą" ręką.
Dziura pod kokpitem - dobre miejsce np. na telefon komórkowy. Likwidacja chowanego uchwytu na napoje moim zdaniem zbyt pochopna.

Cytat:
Kierownica obszyta, bardzo wygodna ze sterowaniem audio i komputerem. Plus za to. popieram

Cytat:
Zestaw audio Sony z 6 głośnikami, gra na moje ucho bardzo przeciętnie a może nawet słabo. No ale jakieś tam audio jest. to nie jest audio!! - to jakaś porażka, w miom to brzmi jak filharmonia w porównaiu do tego zestawu.

Z ciekawych rozwiązań wewnątrz są jeszcze nawiewy powietrza w bocznych słupkach dla pasażerów z tyłu. Ogólnie wnętrze jest podobne do tego z MKIII

Hamulce mocne, trzeba się do nich przyzwyczaić.
Auto prowadzi sie pewnie, skrzynia działa płynnie, ale drążek zmiany biegów ma za długi skok. Silnik 140KM jak dla mnie wystarczający. Co do spalania to pozwoliłem sobie na test - i tak przy ostrzejszej jeździe po mieście wyszło 9,5l/100km, przy wyjeździe poza miasto i szybkiej jeździe ale bez kręcenia obrotów to już 6,5l/100km. Ciekaw jestem jak to wygląda na autostradzie??

Widoczność na boki i do tyłu kiepska za sprawą mocno podniesionej linii okien - ma się wrażenie jakby się jeździło wozem opancerzonym. No i 9 poduszek powietrznych - robi wrażenie.
Ford wyraźnie postawił na wielkość - co też sprzedawca podkreślał nie raz, że w aucie jest dużo miejsca. Bagażnik spory, brakuje w nim bocznych kieszonek na "drobiazgi".

pzdrowienia dla miłośników Forda

Ps. Miałem również okazję jeździć nowym VW Passatem Variant ze 170KM silnikiem diesla, nie pamietam dokładnie jaka to była wersja, ale kosztował 120 tyś. zł.
Za te pieniądze to mimo sentymentu do Forda, wybrałbym jednak VW.



duch07 - 07-11-2007 17:25
Cytat:
Za te pieniądze to mimo sentymentu do Forda, wybrałbym jednak VW Ja tak zrobiłem :fcp2

Wersja za 120 tyś to maximum comfortline :fcp4
W nowym Mondeo jedno co mi sie bardzo niepodoba to zestawienie super mateiałów wykończeniowych z tandetnymi plastikami :fcp16 Tego w Passacie nie ma :fcp12

[ Dodano: 07-11-2007, 17:33 ]
Dodam jednak że nowe Mondeo,w szczególności w wersji kombi w ciemnych kolorach w wersji Titanium X jest super i bardzo mi sie podoba :fcp15

Wybrałem jednak Passata :fcp2



tomnet - 07-11-2007 17:46
Gdybym miał odpowiednią gotówkę to wybrałbym Hondę Accord, która pomimo swojego wieku nadal wygląd świeżo, w dodatku sportowo a zarazem elegancko oraz zastanowiłbym się nad Suzuki Grand Vitara.



duch07 - 07-11-2007 18:03
Gdyby BMW serii 5 miało normalne wnętrze,przynajmniej takie jak w serii 3 to wybrałbym " piatke " w wersji kombi z 3 litrowym dieslem :fcp2



juro1 - 07-11-2007 18:44
Strasznie krytykujecie mondeo, nie wiem czy będę z niego zadowolony tak jak z focusa, ale jak szukałem samochodu to za pieniądze które dałem za mondka mogłem jedynie kupić skodę oćtavie z silnikiem 1,9tdi, passat z tym samym silnikiem był do dostania za minimum 96 tyś. Więc dla mnie już nie osoągalne.
Więc wydaje mi się że mondeo z silnikiem 1,8 tdci w wersji silver za 85tyś to chyba niezła cena.



grzegorz01 - 07-11-2007 19:44
Cytat:
osobiscie drugi raz na silnik 2.0 tdci (Focus II) bym sie nie zdecydowal, 1,8 tdci (Focus II) o ile nie masz sklonnosci do szybszej jazdy jest calkiem ok ale przy niewielich przebiegach dobra alternatywa jest 2.0 benzyna

pozdrowienia

ford_driver
Zapoczątkowałem ten wątek i powyższy cytat nie daje mi spokoju.
Czytanie o awaryjności tdci skłania mnie do zakupu benzyny.
Jaki jest komfort jazdy tym silnikiem w nowym mondku?
Przyspieszenia ma zbliżone o tdci (przynajmniej na papierze)
Przy konieczności dużych przebiegów można go zagazować.



juro1 - 07-11-2007 19:57
mogę porównać mondeo 1,8 tdci i c-max 2,0 benzyna 145km.
Benzyna lepiej zbiera się ze startu ale już po 50 metrach mondeo jest lepszy, przynajmniej to jest moje subiektywne odczucie.
I chyba już się nie przesiąde na benzyne. Następnym razem dołoże jeszcze automat



ford_driver - 08-11-2007 10:29
Cytat:
Cytat:



llechu - 08-11-2007 11:09
ford_driver, weź tylko pod uwagę, że w nowym mondeo jest zupełnie inny silnik - HDI peugeota/citroena. Ponoć mniej awaryjny.



ford_driver - 08-11-2007 11:40
Cytat:
ford_driver, weź tylko pod uwagę, że w nowym mondeo jest zupełnie inny silnik - HDI peugeota/citroena. Ponoć mniej awaryjny. Dokładnie o takim silniku mówie
Ford Focus II, Mondeo MkIV, C-Max, S-Max, Galaxy - to wszytko sa te same 2.0 tdci 16 silniki pochodzace z koncernu PSA

Inny silnik to 2.0 tdci w Fordzie Mondeo Mk III - konstrukcja wlasna Ford-a

pozdrowienia

ford_driver



Rufio - 08-11-2007 14:47
Może i silnik w MK3 był bardziej awaryjny. Ale tu bardziej chyba chodzi o podejście do klienta. Chyba w Fordzie nie istnieje pojęcie "drugi samochód sprzedaje serwis"



ford_driver - 08-11-2007 15:09
jak dla mnie silnik 2.0 tdci (pochodzacy od PSA czyli obecnie montowany miedzy innymi do Mondeo MkIV i Focusa II) jest upierdliwy i awaryjny

pod drugiej stronie stawiam silnik 1.8 tdci zarowno "stary" 100KM jak "nowy" 115KM
Mialem zarowno Focusa I z silnikiem tdci do tego mam teraz Focusa II z silnikiem tdci 115KM - ten silnik spisuje sie rewelacyjnie, fakt jest slabszy od 2.0 tdci (PSA) ale w praktyce nie ma to znaczenia

ford_driver Cytat:
Może i silnik w MK3 był bardziej awaryjny zebysmy nie mylili silnikow moje przygody dotycza tego samego silnika ktory jest montowany w Mondeo MkIV a nie ten ktory wystepowal w Mondeo MkIII

Cytat:
Ale tu bardziej chyba chodzi o podejście do klienta. Chyba w Fordzie nie istnieje pojęcie "drugi samochód sprzedaje serwis" do tego ze auta coraz bardziej dziadowskie dolada sie jeszcze fatana obsluga serwisowa, nie mowe tu o zlych mechanikach czy braku checi ich niszczy system wprowadzony przez Ford Polska

ja osobiscie im sie dziwie co roku kupowalem jakiegos Forda na prosbe do oosoby kotra sprzedaje mi auta zeby serwis na powaznie zainteresowal sie moim autem uslyszalem ze ta osoba nic serwisowi nie moze narzucac bo oni maja swoje wytyczne

osobiscie mam slabosc do Fordow i naprawde martwi mnie to co sie w Fordzie dzieje

pozdrowienia

ford_driver



Darius - 07-07-2009 01:41

  Będę kupował Mondka MK IV.Jaki wybrać silnik 1,8 TDCi 125 KM , czy 2,0 TDCi 140 KM. Jechałem jednym i drugim ale jakoś duzych różnic w przyspieszaniu nie wyczułem. Może sie mylę?Nie wiem jaki wybrać 140 KM jest droższy o 7 tys zł więc czy jest sens dopłacać za parę koni więcej a odczucia co do jazdy podobne. Może mi ktoś poradzi



Ravic - 07-07-2009 09:45

  Cytat:
Będę kupował Mondka MK IV.Jaki wybrać silnik 1,8 TDCi 125 KM , czy 2,0 TDCi 140 KM. Jechałem jednym i drugim ale jakoś duzych różnic w przyspieszaniu nie wyczułem. Może sie mylę?Nie wiem jaki wybrać 140 KM jest droższy o 7 tys zł więc czy jest sens dopłacać za parę koni więcej a odczucia co do jazdy podobne. Może mi ktoś poradzi mylisz się... różnice są całkiem spore choć nie są oczywiście powalające... różnica między 2.0 i 2.2 jest większa...



januszstom - 07-07-2009 13:15

  Cytat:
mylisz się... różnice są całkiem spore choć nie są oczywiście powalające... różnica między 2.0 i 2.2 jest większa... To samo napisałem koledze tutaj http://forum.fordclubpolska.org/show...t=60402&page=4
To już drugi temat w którym kolega Darius pyta o to samo.......Zgadzam się z Ravic-iem w 100%



radzio_s - 07-07-2009 20:15

  jako świeży posiadacz 1,8 125 a były 1,6 TDCI 109 PS w C-max
oświadczam 1,8 TDCI to traktor z wielka turbodziurą.O komforcie jazdy czy dzwięku HDI ( ta sama rodzona 1,6 i 2,0) mogę teraz pomarzyć.Ale mleko zostało rozlane chipuję w przyszłym tygodniu mimo przebiegu 1200 km może to coś pomoże .
No chyba że mam coś nie tak z motorem, ale wątpię. Trzeba było te 7000 dołożyć.



Ravic - 07-07-2009 20:43

  Cytat:
jako świeży posiadacz 1,8 125 a były 1,6 TDCI 109 PS w C-max
oświadczam 1,8 TDCI to traktor z wielka turbodziurą.O komforcie jazdy czy dzwięku HDI ( ta sama rodzona 1,6 i 2,0) mogę teraz pomarzyć.Ale mleko zostało rozlane chipuję w przyszłym tygodniu mimo przebiegu 1200 km może to coś pomoże .
No chyba że mam coś nie tak z motorem, ale wątpię. Trzeba było te 7000 dołożyć.
ja jak kupowałem pierwszego mondka mk4 stałem przed wyborem 1.8TDCi w titanium i 2.0TDCi w SilverX i nie żałuję że wziąłem silverka... to był dobry wybór (asceza w środku ale silnik to wynagrodził)

Powered by MyScript